instalator...

Tomasz Słowiński czarny w sojusz.org
Sob, 13 Kwi 2002, 20:43:00 CEST

Witam!

Chciałbym poruszyć sprawę instalatora... nie wiem jak jest z nowym
instalatorem bo sam miałem do czynienia jedynie z prowizorką jednak sądzę,
że przydało by się zrobić coś bardziej ambitnego i przystępnego dla zwykłego
zjadacza chleba tj. instalator łatwy i przyjemny w obsłudze to może zabrzmi
nieco zabawnie, ale z punktu widzenia osoby, która pierwszy raz widzi
instalator linuxa na oczy jest to czarna magia. Przyznam się szczerze, że
przy pierwszej mojej próbie instalacji ładnych parę lat temu dobrze się
zaplątałem w tym wszystkim zanim doszedłem co do czego... przecież chodzi
nam wszystkim żeby PLD zdobyło dużą rzesze użytkowników więc należałoby
wziąć pod uwagę i te osoby, które będą miały z linuxem pierwszy raz do
czynienia. Dystrybucje z bardzo prosta, wręcz trywialna instalacja są tak
popularne bo nie wymagają niczego innego prócz klikania klawisza next ;>...
nie każdy musi być od razu super specem żeby przejść żmudna procedurę
instalacji... można zrobić instalacje w zależności od wykorzystania
komputera np. workstation, server itd. Oprócz tego opcje dostosowywania
pakietów według własnego uznania. To tylko przykład ... chyba nie trzeba
tłumaczyć nikomu jak ważny jest pierwszy efekt jeżeli jakiś użytkownik się
zatnie w instalacji to weźmie inna dystrybucje, która będzie łatwiejsza w
instalacji.

Pozdrawiam,

Tomasz MiCZARNY Słowiński

I am the Alpha and the Omega,