XFree86-driver-glx

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Sob, 13 Kwi 2002, 23:53:18 CEST

On Sat, Apr 13, 2002 at 04:59:08PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> [...]

A można używać utah-glx do XFree86 4.x?
Z tego co gdzieś czytałem nie ma na to zgody producenta.
utah-glx chyba nie jest wolnym oprogramowaniem (w specu License=custom
- nie wiem co to znaczy, nie mam treści licencji pod ręką).
Ale nie jestem pewien czy w Polsce taki zakaz byłby ważny.

> Czyli jeżeli juz to w postaci patcha na to co mamy obecnie.
>
> Właśnie .. kolejna sprawa to samo OpenGL czyli Mesa. W sumie to chyba
> mżnaby tak przerobić XF żeby przy kompilacji używało zewnętrznych
> bibliotek GL. To by uprościło konserwowanie XF przy zmianach w Mesie

Ile czasu chcesz na to poświęcić?
Mesa w XFree to nie są tylko dorzucone źródła. I to nie tylko libGL{,U}.
Tam są chyba jakieś modyfikacje, poza tym część tych źródeł jest używana
do budowania DRI. Jak RedHat budował GL osobno, to dorzucił do Mesy
kawał źródeł XFree (z całym DRI). Zresztą RedHatowi też już chyba
przeszła ochota na wydzielanie Mesy (vide spec do 4.2.0 w rawhide).

> (czego nie rozumieja ludzie z XF pakując do źródeł XF coraz to nowe
> biblioteki które są dosepne w wesjach standalone; ostanio libxml2).

Z xml2 pewnie masz rację, ale Mesa to inny przypadek.

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/