czary z fbset

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Nie, 14 Kwi 2002, 16:55:07 CEST

On Sun, Apr 14, 2002 at 12:19:17PM +0200, Filip Kalinski wrote:

> Jeśli masz fb w module, to tak nie jest :-(

Bzdury plotłem, bo nie chciało mi się kompa zrestartować żeby sprawdzić.
Rzeczywiście na nowo otwieranych konsolach ustawiany jest tryb domyślny,
nie ważne co ustawione było na aktywnej konsoli. :-(

> Z inittaba..
Przecież nie wszystkie konsole muszą być otwierane z inittaba. Ja mam
np. 3 z syslogng, a jedną co prawda z inittab, ale nie przez getty, ale
przez open (topa tam mam odpalonego).

Okazało się że to nie działało jak należy. Oryginalne rozwiązanie, jakie
mamy w pakiecie fbset też jest dla mnie nie do przyjęcia. Ale zrobiłem
coś, co u mnie działa jak należy, jednak do dystrybucji nie bardzo się
nadaje:

W /etc/inittab:

t:2345:once:/usr/local/bin/ttyinit -a 800x600-90

A /usr/local/bin/ttyinit robi "sleep 2", a potem odpowiedni fbset.

Pozdrowienia,
        Jacek