Wywoływanie hdparm po załądowaniu ide-cdrom.o

Michal Kochanowicz michal w michal.waw.pl
Pon, 15 Kwi 2002, 00:19:02 CEST

On Sun, Apr 14, 2002 at 11:40:14PM +0200, Michal Kochanowicz wrote:
> Właśnie zauważyłem że ustawianie czegokolwiek dla cd przez
> /etc/sysconfig/hdparm jest bez sensu. Poprostu po wyładowaniu modułu
> powoduje utratę ustawień. Zastanawiam się czy nie można by było dodać do
> modutils:
> post-install cd-ide /sbin/cd_hdparm
>
> o zawartości jak w załączniku? Zrobiłem tak u siebie, i wydaje się
> działać.
Jednak nie do końca. Nie działa to na nagrywarki IDE. Chodzi o to, że
nagrywarki wyklucza się z pod opieki ide-cd za pomocą:
options ide-cd ignore=hdc
Przez to w /proc/sys/dev/cdrom/info nie ma nagrywarki. Załączony skrypt
rozwiązuje ten problem, ale ma dodatkowe wymagania:
1. w /etc/sysconfig/hdparam musi być wpis np. CDROMS="hdc hdd"
2. potrzebne jest post-install ide-scsi   /usr/local/sbin/cd_hdparm,
   żeby hdparam wywołać, gdy już cdr zostanie zarejestrowany w jądrze.

Co sądzicie o dodaniu tego do rc-scripts? Może wyjaśnię do czego mi to
było potrzebne. Otóż żeby wykorzystać nagrywanie 32x potrzeba odczytać
650MB w ciągu 2.5 minuty, a równocześnie wypychając to do CDR. Spróbujcie
wyobrazić sobie to bez udziału DMA, kiedy ISO jest tworzone w locie. U
mie wyglądało to tak, że przy przechodzeniu między zakładkami
,,konsole'' widziałem jak się ekran wyrysowywał. A i tak było parę (40!)
buffer underrunów. Natomiast zastosowanie powyższego rozwiązania
załatwia sprawę. System ma 80% idle, nagrywanie bez problemów.
--
--= Michal Kochanowicz==--==--==BOFH==--==--==michal w michal.waw.pl =--
--= finger me for PGP public key or visit http://michal.waw.pl/PGP =--