wmconfig łapie core przy --output blackbox

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pon, 15 Kwi 2002, 12:10:39 CEST

On Mon, Apr 15, 2002 at 12:45:31AM +0200, Michal Kochanowicz wrote:
> Taaaaak? A czemu?

-> pcoa :)

Chodzi o struktury malloca - w implementacji z glibc są one umieszczane
pomiędzy przydzielanymi blokami. W implementacji z BSD są razem, w innym
miejscu pamięci.

Ta druga implementacja jest mniej wrażliwa na błędy - pozwala sprawdzić
poprawność wskaźnika podanego do free() lub realloc(), wykrywa też
double-free. Overflowom oczywiście nie zapobiega, ale efekty są inne
(zostają zniszczone inne zmienne, ale nie struktury malloca). Struktury
malloca oczywiście też da się zniszczyć, ale trudniej (trzeba pisać
zupełnie gdzie indziej).

Wady też są - głównie szybkość: w glibc - czas stały, praktycznie
1 rozkaz - odjąć stałą wartość; w BSD - nie znam implementacji, ale
chyba w najszybszym przypadku może to być jakaś tablica haszująca
(czas dostępu też z grubsza stały, ale dłuższy), dodatkowo zajmująca
trochę pamięci.

--
Jakub Bogusz