to kiedy to 1.0?

Pon, 15 Kwi 2002, 22:04:30 CEST

On Mon, 15 Apr 2002, Filip Kalinski wrote:

> Uff, długie... (cytat na początku w celu ułatwienia szukania treści)
>
> Ja tylko w sprawie tego nieszczęsnego kopiowania plików config.* ...
>
> Czy po tym jak wszycy (zainteresowani) opowiedzeli się przeciwko Twojej
> jesteś gotowy nie kasować mi konta po dokonaniu paru commitów?

Chodzi o pewną regółę której dotąd niejawnie się trzymałem, którą teraz
będzie warto jawnie stosować. Otóż: "jeżlei nie potrafisz wykazać że masz
rację oznaczać to musi że nie masz racji". Proste ? Chyba tak. Jeżeli nie
masz czasu czy emocje Cie ponoszą to sprawdź czy nie jest to ten przypadek
i prędzej umów się na dyskusję za dzień czy dwa żeby mieć czas na
przemyślenie jak sprawę przedstawić w sposób który dla każdego będzie
jasny. Innej roboty jest tak duzo że nikt nei zauwazy tego dcyzyjnego
przesuniecia.

Przy takim podejściu i ile wczeniej sam krzykniesz "prosże o czas", a masz
gwarancję że cierpliwie poczekam i innych o to beę prosił, a sam także w
miedzyczasie nie omieszkam poszukać czgoś żeby sie upewnić że też bzdur
nie plotę. Argumentacja musi być prosta bo jak wielokrtnie było to widać
po mimo tego że jako grupa jesteśmy jednak niepowtarzalni i do pewnego
stopnia wyjątkowi to nie zawsze wszystki w lot wszyscy łapią. Jeżeli
załapie więcej niż jedna osoba to przekonanie reszty potoczy sie niczym
domino. Przekonanie co do słusznosci musi mieć możliwe każdy
zainteresowany bierzącą dyskusją. To będzie probierz tego że całość toczy
się we właściwym kierunku. Jeżlei ktokolwiek ma wątpliwości i nie wstydzi
się o nich mówić, a co więcej dostrzega coś co inni nie widzą to ma wręcz
obowiązek zabrać głos.

Kwestia config.* w duzej częśąci juz zostałą rozwiazana pzrez dodanie -f
do wołanai automake. Tam gdzie nie ma wsparcia o autmake dopuszczalne jest

cp /usr/share/autonake/config.* .

Trzeba zwrócić uwagę na to czy nie są tu potrzebne jeszcze jakieś inne
pliki. Trzeba także zmniejszyć o minimum używanie %configure2_13.

Zauważ że nie od razu przy pierwszym podejściu używłem RW jako
potencjalnego "argumentu". Stało się to po tym jak po pierwszej dyskusji
nie było nadal pełnego iajsnego wyjaśnienia co i jak. Pzry braku takeigo
pzrekonanai kontynuowałeś modyfikacje tak jakbyś chciał powidzieć "i tak
mam racje i nic mnie nie obchodzi że nie dla wszystkich jest to jasne".
Tym samym poprostu zaczałęś używać argumentów siłowych. Nie jestem
wszystko wiedzący a jeżeli przy kolejnej okacji będziesz dla mojego braku
wiedzy łaskawy to uświadomisz przy tej okazji jeszcze parę innych osób.
Co więcej zyskasz zapewne więskszą pewność że to o czymn mówisz to nie są
bzdury.

W tymn wypadku ważne jest zauważanie wątpliwości drugiej strony. Zwróć
uwagę że sam często posuwam się do czegoś na kształt "zamęczania"
respondenta żeby mieć pewnoniość że rozumie mnie do końca. Jeżeli widże że
spowodowałem tylk chwilową głucjhotę to prędzej czy później temat bendę
odrzewał domagajac się pzrekonania mnie. Jeżeli po mimo wszystko nie udało
się osiągnać pzrekonania drugiej osoby to masz do wyboru:

- To co mówisz nie jest parwdą. Możesz mieć także wątpliwości czy przeciwne
  zdanie jest w ziwązku z tym na pełni prawdziwe ale dopóty dopóki nie
  jesteś w stanie znleźć kolejnych argumentów wygodniej będzie zaznaczyć
  że ma się takie wątpliwości i że całą sparwę odkłada się na jakiś czas
  ad acta.

  Przykład: sprawa pakeitu z kernele. Ciągle się to wlecze
  jak smóród po gaciach i po mimo tego że obecnie mamy mechganizmy
  zapewniajace spójność kernelowej układaniki to nadal nie jestem
  przekonany czy że obecne rozwiazanie jest optymalne. Dzisiaj wie mże
  pomysł wrzucenia wszystkiego w jeden garnego też ma swoje upierdliwości.
  Czekam cierpliwie na moment kiedy dostrzegę jeszcze inne rozwiazanie bo
  denerwuje mnie konieczność pzrebudowaywanai stada pakeitów tylko daltego
  że rel pakeitu z kernelem sie zmieniło (w kończy po to także
  wyłączaliśmy mod ver info żeby mieć tutaj wiecej swobody .. tylko nadal
  nie potrafimy jej zjeść w całości).

  Jeżeli zakładasz ze strona przeciwan musi mieć racje to nadal
  nie zwalnia Cie to od szukania dziury w całym .. ale racjonalnie.

- Jesteś zmęczony/Nie zauwazyłeś w porę swojego błędu.

  Jeżeli zdarzać sie to będzie sporadycznie, a osoby które cokolwiekl
  robia od czasu musża się także mylić. Nikt nie będzie miał pretensji o to że
  okazało się koniec końców że nie miałeś racji o ile sam to zrobisz (im
  szybciej tym lepiej i to nie tylk dla Ciebie).

  Pamiętaj o tym co juz napisałem, że wartość dalnej osoby poznasz nie po
  tym jakei błędy popełnia tylko jak reaguje na to że błąd miał istotnie
  miejsce. Mówiąc inaczje nie ilość bełdów tylko ta druga cżęść decduje o
  wytrzymałosic reszty zespołu.

- Po mimo jasnych argumentów że nie masz racji upierasz się przy swoim.

  W takie jsytuacji perędzej czy później możesz się spodziwać pożegnania.

W przypadku config.* mamy styk z pierwszym przypadkiem. Nie chciałem
uwierzyć w to że całość jest tak głupio skonstruowana i że zmusza do
stosowania kopiowania ręcznego częściej niż jest to koniecznie (czytaj:
rzadko). Wynik: po wszystkim w międzyczasie doszła poprawka
s/automake -a -c/automake -a -c -f/ która czyni cały zabieg prostym do
bólu. Ważna jest poprostu nie tylko diagnoza (żeby mieć binarki prosto
optymalizowalnene np. pod athalona tzreba zadbać o świerze
config.*). Równie ważna jest właściwa kuracja, żeby np. wprowadzić coś z
maksimum efekty przy minimum modyfikacji. Tą regółę łamało przykładowo to
co było w mozilli. Poprostu nie to że wierzyc mi się nie chciało co miałem
pewność że błąd tkwi w mozilli bo to zmodyfikowanie jednego pakietu jest
prostrze niż zrobienie czegoś kilku innych które żeby było jasne nidgy
wcześniej nie dawały objawów koniecznosci kurowania ft1.