Wywoływanie hdparm po załądowaniu ide-cdrom.o

GoTaR gotar w poczta.onet.pl
Wto, 16 Kwi 2002, 14:01:37 CEST

On Sun, Apr 14, 2002 at 23:40:14 +0200, Michal Kochanowicz wrote:

> Właśnie zauważyłem że ustawianie czegokolwiek dla cd przez
> /etc/sysconfig/hdparm jest bez sensu. Poprostu po wyładowaniu modułu
> powoduje utratę ustawień. Zastanawiam się czy nie można by było dodać do
> modutils:
> post-install cd-ide /sbin/cd_hdparm

Kiedyś miałem:

post-install ide-cd /sbin/hdparm -d1 /dev/cdrom

W którymś momencie (przejście na 2.4.x?) metoda ta przestała działać -
próba podmontowania CD zacina się, trzeba killować modprobe. W piątek (w
domu, tutaj nie mam CD) sprawdzę, czy jest tak nadal i czy nie
bezpośrednie wywołanie a przez skrypt poprawia sytuację, ale jeśli nie,
to nie polecam dodawania tego do rc-scripts, chyba że chcemy zalewu
listów typu 'po upgrade'zie do 2.4.x CD wiesza system'.

--
GoTaR <gotar w priv0.onet.pl>		USA sux
	La ilaha illa´l-lah! La ilaha!

--