binarny mplayer.

Wojtek Kaniewski wojtekka w bydg.pdi.net
Śro, 17 Kwi 2002, 00:36:41 CEST

[ disclaimer: nie jestem prawnikiem. ]

może coś przeoczyłem, ale dlaczego binarny mplayer ,,jest be'' i nie
możemy go rozprowadzać?

1) aktualna wersja w cvsie (nie śledzę releasów) automagicznie wykrywa
   rodzaj procesora przy uruchomieniu i ma wkompilowane wszystkie
   dodatki typu MMX, 3Dnow!, SSE czy MTRR.

2) przegrepowałem źródła pod kątem ,,licen[sc]e'' i wszystko jest na
   licencji GPL, GPLv2 lub LGPL poza:

    - encore/*, opendivx/* - na Open DivX License, która w kwestii
      rozprowadzania jest zbliżona do GPL. wycinek:

      3. You may copy and distribute the Codec in object code or
      executable form under the terms of Section 2, provided that
      you also accompany it with the complete machine-readable source
      code, or make such source-code freely and publicly available.

    - divx4_vbr.c - GPLv2, korzysta z kodu na Open DivX License.

co ciekawsze, encode/* i opendivx/* domyślnie nie są w ogóle
kompilowane, ani linkowane z binarką mplayera.

w każdym razie, czy ktoś mógłby mi powiedzieć, skąd te całe cyrki z
binarnymi pakietami mplayera? tylko dlatego, że ktoś napisał w
dokumentacji WIELKIMI LITERAMI, że tak nie wolno? skoro kod jest
wolnodostępny, to kto miałby zabronić?

pozdrawiam,
wojtek