Adresy (Re: Rewolucja w PLD.)

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pią, 19 Kwi 2002, 11:34:34 CEST

On Fri, Apr 19, 2002 at 10:50:30AM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:

> Przez cały czas wydaje mi się że nie wiecie o czym mówicie.
> Wytłumaczę nieco.
>
> W commit listy są wstawiane trzy adresy:
> - jeden to adres samej commit listy (lub kilku commit list),
> - drugi to adres kontaktowy do osoby wykonującej zmianę,
> - trzeci to adres jaki wpada we From:.
>
> Pierwszy musi być stały

OK - nie o nim mowa

> Drugi można (ale po co to
> komplikować ?) wstawiać tam adresu z users (przecież po to włąnie zrobione
> zostały aliasy zeby ułatwić min takie rzeczy). Jęzlei ktoś chciałby
> wstawiać różnego From: z różnymi domenami w zależności od osoby to już
> kompletnie poroniony pomysł :>

Co kto woli - skoro niektórzy wolą mieć adres z inną domeną, ich sprawa.
Jest to wykonalne - więc nie widzę w tym problemu.

> Tak czy inaczej to co było *zmieniane* to nie adres kontaktowy do osoby
> ani adres adres commit list(y) tylko właśnie adres jaki wpadał we
> From: a to z zawartoscią CVSROOT/users nie ma to wogóle nic wspólnego.
> Widać to juz ?

Generowane From: jest zależne od skryptu.
W przypadku log_accum2 do From: trafia adres listy commit, w przypadku
log_diff.py trafia właśnie adres kontaktowy _do osoby_ (zaś do Reply-To
adres pld-devel-pl - co w sumie nie jest złym rozwiązaniem, bo MUA
pozwala wybrać, czy odpisać prywatnie, czy na listę devel).

> I kolejna sprawa. Żeby zdać sobie sprawę z tego po co ta zmiana była
> robiona można sięgnać do tego co padło, że:
> - ze względu na to że jeszcze były dwa miesiące temu kłopoty z drugim NS,

To był argument, od kilku dni nie ma znaczenia.

> - ze względu na to żeby projekt był bardziej międzynarodowy,

To mógł być argument za wykupieniem domeny, ale nie za zmianą adresu
akurat w commitach, które z rzeczy dostępnych są akurat mało
widoczne.

> - ze względu na to że często denerwuję Sergiusza.

[no comments]

> Czy naprawdę któryć z tych powodów można spiąć z zawartością
> CVSROOT/users ? :)

A trzeba spinać? Chodzi o to, by można było określić, jaki adres pojawia
się obok własnego nazwiska w poczcie wychodzącej na commit-listę.

--
Jakub Bogusz