Wpusza na roota z dowolnym

Witek Kręcicki adasi w grubno.da.ru
Nie, 21 Kwi 2002, 13:51:52 CEST

----- Original Message -----
From: "Rafał Kleger-Rudomin" <klakier w pld.org.pl>

> Instalator robi hasło roota przez
>
> echo "root:$root_pass" | chroot /dest chpasswd
>
> W /dest jest root właśnie instalowanego filesystemu PLD.
> Dzięki użyciu chroot hasło zakładane jest za pomocą chpasswd z tego
właśnie
> filesystemu - taki był zamiar aby wykonywać tę operację w środowisku
> jak najbardziej zbliżonym do normalnie odpalonego PLD. Użyte pliki
> konfiguracyjne to w tym przypadku defaultowe configi z rpma.
> Również wszystkie biblioteki powinny być brane z /dest.
>
> Różnica między tym środowiskiem a środowiskiem normalnie działającego
> [...]
chpasswd korzysta z pw_encrypt ktore sprawdza czy powinno byc md5 poprzez
'magic string' na poczatku crypt_make_salt ktore sprawdza czy ma zrobic
magic string na podstawie MD5_CRYPT_ENAB ustawianego w /etc/login.defs. W
naszym domyslnym login.defs to nie bylo ustawione, juz jest, wiec powinno
dzialac
WK