Komponenty mozilli, by³o: Mozilla (rc1) i java

wrobell wrobell w ite.pl
Pon, 22 Kwi 2002, 09:21:52 CEST

On Sun, Apr 21, 2002 at 10:50:57PM +0200, Tomasz K³oczko wrote:

> A wiesz mo¿e jak to teraz wygl±da ?
> Jak znajdziesz czas o ile nie wiesz to pro¶ba .. sprawd¼ (wiesz ju¿
> co sprawdzaæ wiêc bêdzie Ci ³atwiej ni¿ komu¶ innemu :)
Na razie wola³bym siê zaj±æ tetexem w koñcu. Obecnie dla mnie najwa¿niejsza
jest mozilla-embedded poniewa¿ innych elementów mozilli nie u¿ywam. :-)

> I jeszcze jedno pytanie które mi siê ci¶nie. Otó¿ jak siê popatrzy na
> wynik pmapa z galeona to wpadaja tam komponenty które de facto nie s±
> u¿wyane w tej aplikacji. Dotyczy to np. libeditor.so (galeon nie wspiera
> edycji dokumenytów a powy¿sze mo¿na przypuszczaæ ¿e ma zwi±zek z edycj±
> .. ?).
libeditor.so to nie composer; jest to komponent, który umo¿liwia edycjê
tekstu np.: w formularzach, a nie do tworzenia stron - o ile mi wiadomo

    http://www.mozilla.org/editor/

    http://www.mozilla.org/projects/embedding/howto/WhatYouNeed.html

> Zja zadzia³a mozilla o ile tego modu³u nie bedzie ? Bêdzie widoczna
> pozycja w menu czy nie ? Jêzlei nie i ca³osæ bezie od tego czy ten podu³
> jest czy go nie ma to bezie mzo±n zrobic podpakiet typu
> mozilla-component-editor (albo co¶ ko³o takiehgo). Je¿li bêdzie podobnie z
> innymi komponntami to wydaje siê ¿e mia³oby sens zrobienie ca³ej serii
> podpakietów mozilla-component-*.
Jest to na pewno dobra my¶l. Czê¶æ rzeczy mamy ju¿ wydzielone:
1. nspr (nspr.spec)
2. nss (nss.spec)
3. mozilla-mailnews (mozilla.spec) -> mozilla-mail ? mozilla-news ? mozilla-addressbook?
4. mozilla-embedded

Przyda³oby siê napewno jeszcze wydzieliæ mozilla-composer (do tworzenia stron)
i te¿ mozilla-psm. To jest tak na pocz±tek. Pó¼niej mo¿na my¶leæ o wydzielaniu
innej funkcjonalno¶ci.

> Z drugiej strony je¿eli w pmiêæ wpada komponent do edycji, a aplikacja
> edycji nie wspiera to co¶ musi decydowaæ, ¿e powinno byæ to za³adowane i
> wygl±da, ¿e jest to nieporawna decyzja i/lub powi±zania miêdzy modu³ami s±
> sztywne, a ca³a modularyzacja jest iluzj±. Sprawdzenie czy
> zasygnalizowanie tego ludziom od mozilli mog³oby te¿ byæ ciekawe (Arek
> masz tu ju¿ jakie¶ kontakty .. spróbuj zagadn±æ o to te¿ :).
Czê¶æ modu³ów na pewno musisz mieæ (patrz link powy¿ej).

> [...]
> ile kto¶ w konfiguracji ma zaznaczone ¿e chce ignorowaæ cookies to
> zagladaj±c do pamieci apliakcji takiej jak mozilla czy galeon nie powinno
> siê tam zobaczyæ tego modu³u (czy¿ nie ?).
>
> Przyk³adowo w tej chwili u mnie z galeonem wygl±da to tak:
>
> $ pmap 24636 | tail -1
> mapped:   61728 KB writable/private: 34452 KB shared: 300 KB
>
> co jak widac wcale ma³ym kaw³akiem pamieci nie jest, a potencjalnie przy
> lepszej gospodarce modu³ami mog³oby chyba to lepiej jednak wygl±daæ (?).
>
> To tyle z wniosków jakie mi siê tu nauwaæ jak dzisiaj siê zacz±³m temu
Mo¿e i tak, ale to wymaga pewnego garbage collectora (co i kiedy wywalaæ?)
i mo¿e najzwyczajniej siê nie op³acaæ poniewa¿ strony www korzystaj± z tak
wielu elementów (formularze, javascript, style, obrazki, ssl, itp.), ¿e
wyrzucony z pamiêci komponent za chwilê i tak bêdzie na nowo ³adowany.

Oczywi¶cie mo¿liwe, ¿e s± elementy, które byæ mo¿e warto
³adowaæ/nie ³adowaæ na starcie, ale moja propozycja jest taka, ¿eby
zuafaæ ludziom z mozilli. Obecnie zbli¿aj± siê do 1.0 i maj± wa¿niejsze
rzeczy do zrobienia (obecne minimalne wymagania to 32MB, co dla wiêkszo¶ci
przypadków, nawet embedded wystarcza). W przysz³o¶ci podejrzewam, ¿e
bêd± o bardziej dynamicznym ³adowaniu modu³ów my¶leæ, je¶li ju¿ co¶
takiego gdzie¶ im po g³owach nie chodzi.

Zauwa¿ te¿, ¿e obecnie w projekcie mozilli istnieje dosyæ mocne lobby, którego
celem jest umo¿liwienie _budowanie_ jedynie wybranych elementów mozilli.
Obecnie trzeba zbudowaæ wszystko i zainstalowaæ porzebne komponenty.

    wrobell <wrobell w ite.pl>

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej pld-devel-pl