konflikt w pakietach...

Artur Skura arturs w iidea.pl
Pon, 22 Kwi 2002, 19:19:55 CEST

On Mon, Apr 22, 2002 at 06:52:11PM +0200, Michal Margula wrote:

> Jakich informacji Ci konkretnie potrzeba. Wypunktuj, a ja spróbuję coś
> skompletować. Może wymyślą cos inni.

Wydaje mi się, że jest sens jasno oznaczyć (w Debianie jest to wręcz
fizyczne rozdzielenie) soft free od co najmniej dwóch rodzących potencjalne
konflikty grup:

* licencja zabrania redystrybucji w celach komercyjncych (sprzedawcy płytek
itd.)
* licencja zabrania wykorzystania komercyjnego (tutaj ktoś może się
zdziwić: ,,wziąłem to z płytki PLD, nic nie pisało, że trzeba płacić jak się
używa w firmie'')
(i reszta mniej ważna - problemy z redystrybucją binariów etc.)

Samo pole Licence nic nie daje, jeśli człowiek sam musi przebierać np.
pakiety z FTP w celu zamieszczenia ich na płytce. O wiele wygodniej byłoby
przenieść problematyczne pakiety do innego katalogu, albo chociaż
wprowadzić oznaczenie w nazwie (mało eleganckie, ale wyraźne).

Jeśli wszyscy będą zgodni co do tego, że pakiety o licencji takiej jak BMRT
nie mają racji bytu w CVS, pozostaje tylko ta kwestia oznaczenia.

Pozdrowienia,
Artur
--
http://www.wolneprogramy.org