[ANN] mirrortool, [RFC] MIRRORS

Paweł A. Gajda mis w pld.org.pl
Nie, 28 Kwi 2002, 11:55:20 CEST

Kawałek skryptu w pythonie do obróbki pliku MIRRORS
(a'la MIRRORED.BY z CPAN) z danymi o mirrorach.

Całość dostępna w repoz. jako mirrortool/

mirrortool/MIRRORS zawiera wszystkie mirrory opisane w PLD-Guide,
nie wiem za bardzo gdzie jest na ten plik odpowiednie
miejsce w repoz. (PLD-doc, osobny moduł MIRRORS?).

MIRRORS.gz jest oczywiście do wrzucenia gdzieś na ftp.pld.org.pl,
na razie wstawiłem w konfig: <ftp://ftp.pld.org.pl/MIRRORS.gz>.

Obecnie zrobione są 3 moduły pozwalające na:

1) wygenerowanie xmla do PLD-Guide - wzorowałem się
   na ftp.xml i www.xml, ale efektu co do poprawności
   nie jestem pewien.

2) Konfigurację poldeka - moduł pozwala wybrać sobie mirror
   z listy, który jest dokładany jako seria "source = URL"
   do poldek.conf.

3) Wygenerowanie prostego HTMLa

Użycie:
mirrortool [ -s MIRRORS_URL ] [ -m MODULE -PMODULE_OPTION...] [OPTIONS]

Na przykład:

$ mirrortool -s /tmp/MIRRORS.gz -m xml-pldoc -Pout=/tmp/mirrors.xml
$ mirrortool -s ftp://ftp.pld.org.pl/MIRRORS.gz -m poldek
$ mirrortool -s http://ftp.pld.org.pl/MIRRORS.gz -m html -Pout=/tmp/mirrors.html

TODO:
- wykorzystanie listy mirrorów w instalatorze - fajnie byłoby móc
  wybrać sobie mirror z którego ma pójść instalacja.

- automatyczne sprawdzanie aktualności mirrorów

- moduł pozwalający na konfigurację aptowego sources.list

- rysowanie mapy z zaznaczonymi mirrorami (jak komuś się nudzi ;-)

- zrobienie do tego okienek (dml, dialog?) (jw.)