perl-* a make test

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Czw, 1 Sie 2002, 11:14:52 CEST

On Thu, Aug 01, 2002 at 11:09:08AM +0200, Andrzej Krzysztofowicz wrote:
> Jaki jest wlasciwie powod wycinania "make test" z pakietow perlowych?
>
> Zauwazylem, ze moze to powodowac, ze pewne problemy z pakietem moga zostac
> niezauwazone.

Też chciałem napisać o make test - parę dni temu na to zwróciłem uwagę.

Kiedyś były już plany wprowadzania do pakietów testów podczas budowania.
W przypadku pakietów perla takie testy zazwyczaj są gotowe.
Dlatego tam, gdzie da się je uruchomić na builderze (nie wymagają np.
istnienia bazy danych lub interakcji z użytkownikiem), lepiej to robić.

Wzorem postgresa, ponieważ niektóre testy mogą trochę trwać (trafiłem
wczoraj na pakiet, w którym trwały z pół minuty), standardem niech
będzie:

%{!?_without_tests:%{__make} test}

Jeżeli wykonanie testów jest niemożliwe, dobrze byłoby dopisać stosowny
komentarz.

--
Jakub Bogusz