security, informacyjnie

Czw, 1 Sie 2002, 12:50:37 CEST

On Thu, 1 Aug 2002, Piotr Meyer wrote:

> Ufff. Jednak należy uważać - ja przed chwilą pobrałem wymienioną
> w wiadomości wersję - i trojan w niej siedzi :-/

W sumie .. możnaby spróbować napisać automat który zrobi:

1) cd ~/rpm/SOURCES,
2) obrobi sobie wyjście z "cvs status" wyciagając nazwy plików (chodzi o
   to żeby nie ciągnać za każdym razem plików z repo),
3) z powyzszej listy plików wydzieli te które maja w commit logu linijkę z
   suma kontrolną jaką typowo wstawiamy,
4) na podstawie speca wyciagnie skad dany plik pochiodzi
5) sciagnie plik po ftp/http
6) skonfrontuje sumę kontrolna zapisaną w commit logu z tym co jest pod
   pierwotna lokacją,
7) wyśle ostrzeżenie choćby i na pld-devel-en@ czy na wydzielona listę o
   ile coś tu tu się zmienia

.. dzięki czemuś takiemu może się okazać że to my przedewszystkim będziemy
generować na bugtraq informacje o trojanach :o)

Do punktu 2) można dołożyć także cykliczna kontrolę sum plików z repo
dzięki temu i to tez będziemy mieli na oku.

Jest ktoś chętny do wdrożenia tego .. ? :)