security, informacyjnie

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Czw, 1 Sie 2002, 13:08:59 CEST

On Thu, Aug 01, 2002 at 01:03:58PM +0200, Jakub Bogusz wrote:

> Jak wygląda sprawa używania ssh do dostępu do cvs?
> To musi wymagać kont systemowych na serwerze cvs?
Jeśli jest to standardowe (z CVS_RSH=ssh) to tak. Ale to mogą być konta
z bardzo ograniczonymi możliwościami, a nawet w chroot. Można wtedy
nawet (w ograniczonym stopniu) kontrole dostępu zrobić w oparciu
o mechanizmy systemowe.

U siebie zrobiłem to tak, że userzy mają osobne konta do CVS, np. ja:
cvs-jajcus.

> (chyba żeby zestawić tylko tunel albo użyć stunnela)
To byłoby inne rozwiązanie. Tylko żeby to miało sens, to jakieś
połączenia punkt-wielopunkt trzebaby zorganizować.

> Chyba już nie:
> Patch35:        %{name}-signverify-fix.patch

Jeśli to poprawione, to bardzo fajnie :-)

Pozdrowienia,
	Jacek