PLD 1.0 beta 1: nowe iso na ftp

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Pią, 2 Sie 2002, 15:59:14 CEST

[[ Andrzej Krzysztofowicz <ankry w green.mif.pg.gda.pl> ]]:
> *Gdzie* dostepnych ?
> O trzymaniu kopii zasobow ftp na builderach zapomnij.

(O, nie zjechałeś mnie za pomysł, tylko pytasz
 o szczegóły techniczne.  Dobra nasza, jedziemy: ;-))

 ** Kuchnia PLD przedstawia: **

    ,,Koktail z zależności''

Składniki:
- - jedna Maszyna ze stałym dostępem do sieci, do której przyłączone są
  wszystkie buildery (zapewne Internetu)
- - jeden Postgres
- - jeden Apacz
- - jeden mod_perl
- - wiertarka

Sposób przyrządzania:

Postgresa i Apacza z mod_perlem instalujemy na Maszynie, po czym
konfigurujemy.  Baza ma przechowywać informacje o pakietach: gdzie
się znajdują (na FTP w ra, ra/test, nest, nest/test, na odpowiednim
builderze, w CVS...), co zawierają, czego potrzebują, kiedy zostały
zbudowane itp.

Piszemy następujące trywialne skrypty:
1. wywoływany z crona lub Kloczka na FTP, dodający informacje o nowym
   pakiecie do bazy,
2. udostępniający informacje z bazy builderom (przez Apacza i mod_perla),
3. wywoływany z buildera i pytający o informacje z 2.

Konfigurację builderów zmieniamy przy pomocy wiertarki tak, żeby pytały
przy użyciu skryptu 3; przykładowa sesja:

Builder: Cześć, stary, mam nowy pakiet, który --provides foo i bar.
Maszyna: [ dodaje do bazy ] Okej.
B: Wiesz może, który pakiet udostępnia perl(fnord) i perl(blah)?
M: Wiem, oba udostępnia perl-fnord-blah.
B: [ uaktualnia informacje o zależnościach ] Okej.

Kiedy Kloczek (sztuk jedna) przesyła pakiet z buildera na FTP, czy z
test do lokalizacji docelowej, skrypt 1 uaktualnia informacje w bazie.

Taki system mógłby się również przydać użytkownikom; ostatnio pewien
admin, którego molestowałem o kilka rpm -i, pytał mnie w związku z tym
o wynik jakiegoś rpm -qf...

No i hasło reklamowe ,,możesz oglądać zawartość dystrybucji on-line,
ze szczegółami'' też lepsze, niż ,,tylko u nas: oberżnięte moduły
Perla''.  ;->>

- --
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]