-I/usr/include/ncurses

Wto, 13 Sie 2002, 18:54:36 CEST

Tak mi się coś przypomniało (przy okazji tego co się pytał Janek przed
chwilą an #pld o to jak cos wykonac w możliwie prosty i elegancki sposób
:)

W parunastu pakietach mamy coś takiego jak dostawiene w CFLAGS
własnie -I/usr/include/ncurses i IMHO nie jest to za bardzo eleganckie
choć nie jest jednocześnie niczym złym :)

Typowo wygląda to tak:

%build
.
.
CFLAGS="%{rpmcflags} -I/usr/include/ncurses"
%configure

O ile tak jak powyżej sprawa dotyczy pakietu ze wsparciem do autoconf to
właściwa poprawka powinna jednak wyglądać nieco inaczej. Szkielet tego
typu dostosowwania opracowałem kilkadzisięt dni temu i można znaleźć to w
clex-ncurses.patch.

Zmian polega na tym że zamiast szukać konkretnego pliku nagłówkowego tylko
bieżących ścieżkach przykładowo curses.h zamiast:

AC_CHECK_HEADERS(curses.h)

wstawia się szukanie jednoczęsnie curses.h i ncurses/curses.h przez:

AC_CHECK_HEADERS(curses.h ncurses/curses.h)

Dodatkowo miejsce właczania tego pliku nagłówkowego w konkretnym miejscu w
źródłach zamienia sie na:

#ifdef HAVE_NCURSES_CURSES_H
# include <ncurses/curses.h>
#else
# ifdef HAVE_CURSES_H
#  include <curses.h>
# endif
#endif

Teg typu poprawki po spreparowaniu IMHO można już nawet śmiało podsyłać
maintainerom. Także jak komuś się nudzi i chce trochę potrenować to
może próbować modyfikować konkretne pakiety według tego schematu :)

A .. oczywiście zmiana tego typu wymamaga wywołania autoheadera żeby
zaktualizować config.h.in :)