java-sun w /usr/lib/java

Nie, 18 Sie 2002, 10:59:04 CEST

On Sat, 17 Aug 2002, Jakub Bogusz wrote:

> Kiedyś był poruszany temat ustandaryzowania położenia różnych
> implementacji Javy. Ponieważ wtedy na teorii się skończyło, teraz na
> próbę zastosowałem jedną z wersji na java-sun.spec. Na razie na branchu
> -rDEVEL, jak się okaże dobre, to pójdzie na HEAD (i do innych
> implementacji).
>
> Wygląda to tak:
> /usr/lib/java - JDK
> /usr/lib/java/bin - binarki z JDK, ale bez duplikatów z JRE
> /usr/lib/java/jre - JRE
> /usr/lib/java/jre/bin - binarki z JRE
> /usr/bin/* - symlinki do binarek w /usr/lib/java/{,jre/}bin

Czy nie da się bez tych dowiazań ? i/lub jakie są powody obecności tego
pod dwoma ścieżkami ?

Wogóle zasoby jakie mamy trzeba przeanalizować wreszcie/kiedyś pod kontem
właśnie dowiazań i tego które są hakami, a które wynikaja z tego że
inaczje się nie da bo coś jest dostarczane wyłącznie w binarce (i w
zasadzie tylko taki przypadek IMHO mógłby kwalifikować dopuszczenie
dowiązań).

Takie haków znalazłem przykładowo wczoraj próbujac instalować ecartist.

> /usr/share/java - pusty katalog na klasy niezależne od architektury
>
> Przy instalacji samego JRE bez JDK po prostu nie ma katalogów
> /usr/lib/java/{bin,include,lib}.

A dlaczego nie wziać poprostu /usr/{lib,include}/java ?
Są jakieś przeciwskazania żeby pogramy w javie w rzucać do %{_bindir} ?

Zaznczam że moje rozeznanie w javie jeśli chodzi o konstukcje środowiska
jest raczje dość pobierzne niemniej jakaś specjalna separacja wydaje mi
się bez tego wiedzy bagażu dość sztuczna :)