PPC: gcc vs egcs

Krzysiek Taraszka dzimi w pld.org.pl
Nie, 18 Sie 2002, 16:58:20 CEST

Witam,

problem jest straszny i nie wiem czy winika z mojej niewiedzy czy bledow w
w/w kompilatorach.

Moze opowiem to wprost:

jajko 2.2.21 dla ppc budowane samym gcc-2.95.4 z PLD wywala się łeb na
szyję przy botowaniu jajka zbudowanego w/w kompilatorem, tzn. kod chwile
mysli a na koncu wywraca Opsa.
Ten sam kod budowany przy pomocy egcs dziala, czyli przechodzi dalej,
ale ... tez nie jest zadobry, tzn. zle zlicza bogomipsy, ale to juz
male pifko ;)

Problem zdaje mi sie ulokowany jest gdzies w makrach zdefiniowanych w
head.S, baaa nawet ten problem MAINTAINERZY kodu ppc zglaszali na
gcc-devel, ze cos tam nie tak, i wiem ze fix jest ale nie mam zabardzo
czasu pogrzebac po ich archiwum.
Problem pojawia sie notorycznie od jąder 2.2.17 w ktorych wlasnie
wprowadzono w/w makra.

Obecnie jestem sklonny wprowadzic maly fix dla traps.c omijający ten
problem dla pmacow, ale chrp/prep nadal mogą wywracac sie na Exceptions w
jajku.
Rozwiazanie mogą być dwa:
1. Powrót do egcs dla platwormy ppc (musze jeszcze jajko budowane tylko i
wylacznie przez egcs sprawdzic na pmacach)
2. zafixowanie gcc tak co by makra PVR (?) z head.S moglo wykonywac
poprawnie

Problem jest duzy i zabardzo nie wiem co mam w tej chwili z nim zrobic,
bo, kod dla jajka dla gcc moge obejsc przez traps.c ale tylko dla pmacow,
ale co z prep/chrp ? i tutaj wlasnie mam najwiekszy problem, bo kod dla
tej arch budowany przez egcs wykonuje sie prawie dobrze ...

Oooo ...
hm, a moze to problem modutils ?
Sam juz nie wiem ...

Krzysiek Taraszka			(dzimi w pld.org.pl)