Winex - WO edition

Marcin Wojtczuk fastviper w poczta.onet.pl
Pon, 19 Sie 2002, 00:09:53 CEST

<posted & mailed>

begin Aragorn quotation:

> No właśnie przede wszystkim Kudzu miałem na myśli, ale nie tylko. Wydaje
> mi się jednak, że rozwiązaniem większości problemów mogłoby być
> stworzenie maleńkiego rpma (np. beginner-0.1.rpm :)) który tworzyłby
> jakiegoś usera, ustawiał mu biurko i wszystkie cholerne programiki
> (bardzo chętnie zrobię np. defaultowy config do KDE zawierający wszystko
> co niezbędne), poza tym czy nie można zrobić w instalatorze opcji
> (Podstawowa konfiguracja), która instalowałaby tylko po 1 programie z
> każdej kategorii?

Nawet mandrake do tego nie doszedł jeszcze chyba :)

> Trochę chaotycznie piszę, ale chciałbym przekazać to
> na co skarżyło się kilku userów którym instalowałem Linuksa - defaultowe
> ustawienia środowisk graficznych są po prostu DO DUPY, nie chodzi tu

pewnie chodzi o:
update-menus (jak w mandrake, co uważam za _świetny_ pomysł)
prawdziwą lokalizację a nie tylko pliterki

> [...]
> nikomu by nie zaszkodziło. Nie zrozum mnie źle - PLD jest BARDZO dobrą
> dystrybucją, ale nadal nie spełnia warunków przy których mógłbym go
> polecić średnio doświadczonemu użytkownikowi innego OS (Linuksa owszem,
> jak najbardziej). Jestem za tym, żeby defaultowa instalacja była jak
> najmniej skomplikowana, wraz ze wzrostem doświadczenia w nowym OSie
> użytkownik sam będzie ją sobie rozbudowywał. Oczywiście, można i TRZEBA
> przy instalacji dać możliwość robienia wszystkiego - ale w opcji
> <Ekspert>. Przy opcji <Początkujący> natomiast pytać o jak najmniej i

No tak. To co mówisz ma duży sens, bo możnaby mieć zalety prostoty
Mandrake i logiki i funkcjonalności PLD w jednym.

(poszło także na pld-devel-pl)
--
[ FastViper ] [ http://www.stringi.com/viper/ ]
Dziś są moje urodziny ;-)