licencje - ujednolicenia nazw

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pon, 19 Sie 2002, 00:42:01 CEST

On Sun, Aug 18, 2002 at 06:42:28PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> On Sun, 18 Aug 2002, Blues wrote:
[..]

> Tu bedize tzreba pozmieniać nazwy plików na LICENSE ui zmienić na
> "BSD-like (see LICENSE)".

Tylko ostrożnie na to ostatnie - ians nie ma (pełnych) źródeł.
To raczej powinno być jakoś zaznaczane w licencji.

> [..]
>
> Prawie całosć GPL to de facto  ale o ile mnie pamieć nie myli to też sporo
> z tego to pamiętam GPL v1, a juz teraz RMS i s-ka siedzą z tego co wiem
> nad GPL v3 czyli że rozróżnienie wyrąźnei przydałoby się jednak.

Większość jest na "2 lub nowszej".
"GPL v2" ma oznaczać (przynajmniej tak mi się wydaje) wersję 2 bez
opcji nowszej wersji.

Jeszcze co do "non-commercial" - to może dotyczyć dwóch różnych rzeczy:
dystrybucji niekomercyjnej lub niekomercyjnego używania. Te rzeczy są
niezależne, niektóre licencje wymagają tylko jednej z nich.

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/