fb + rc-scripts

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pon, 19 Sie 2002, 23:36:57 CEST

On Mon, Aug 19, 2002 at 10:40:42PM +0200, Tomasz Witek wrote:
> 2 skromne pytania, nie moglem sie zdecydowac na ktora liste poslac devel
> czu user :)
>
> 1. [ users ] czy nasz kernel i jesli tak to jak odpalic fb na konsoli,
> bo me nie umie i nie moze znalezdz gdzie o tym pcozytac.

Jeśli chodzi o dedykowany fb - zainstalować fbset i przejrzeć plik
sysconfig. A jeżeli vesafb, to pogmerać w konfiguracji bootloadera - ale
nie wiem dokładnie jak, bo nie używałem.

> 2. [ devel ] kwestaj niescislosci. przy downowaniu systemu koncowka nie
> jest po polsku. Czemu ? Odpowiedz jest, bo jesli /usr jes na innej
> partycji to blabla. Moje pytanie jest takie: a co ze startem ssytemu.
> Juz na poczatku wszystko jest lokalizowane jeszcze przed zamontowaniem
> reszy filesystemow.

IIRC locale są wyłączane przed odmontowywaniem fs-ów, żeby odmontowanie
/usr się powiodło (inaczej mogłoby być "busy"). Właściwie to po
odmontowaniu można by locale włączać z powrotem - najwyżej nie będą
działały jak ktoś ma /usr oddzielnie, ale w pozostałych przypadkach
tak.

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/