kernel 2.4 i ATARAID na kontrolerze Promise

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Wto, 27 Sie 2002, 16:50:01 CEST

Drugie podejście - tym razem z Cc: na devel (preferowane odpowiedzi na
pld-kernel, zgodnie z tematyką). Już pisałem w zeszłym tygodniu
i cisza.

Trzy problemy związane z używaniem dystrybucyjnego kernela na serwerze
Intela z kontrolerem Promise FastTrak (ATARAID):

- kernel 2.4.18-6 w wersji BOOT zwisa zaraz po "Freeing unused kernel
  memory". Kernel w wersji i686 nie ma tego problemu.

- nie działa kontroler Promise (kernel stwierdza, że żaden z portów nie
  jest aktywny); pomaga włączenie opcji CONFIG_PDC202XX_FORCE. Opcja ta
  jest włączona w 2.2.21, wyłączona w 2.4.18. Powinna być włączona także
  w 2.4. Czy są jakieś przeciwskazania?

- nie działa także "zwykły" kontroler na płycie (na chipsecie ServerWorks
  CSB5) - w dmesgu był komunikat o konflikcie zasobów, potem CD-ROM
  podłączony do tego kontrolera był niedostępny. Kernel 2.2.21 (.20?) nie
  sprawiał takich problemów. Ale 2.2.21 nie obsługuje ataraidu.
  Na prawie-dystrybucyjnym (tylko z CONFIG_PDC202XX_FORCE=y) 2.4.18 nie
  udało mi się dobrać do tego CD-ROMu.

PLD dałoby się zainstalować na tej maszynce (instalator tylko 2.4-exp ze
względu na obsługę ataraidu), gdyby nie powyższe. A tak musiałem rzeźbić
(jądro i686 na bootkietce, ide-mod skompilowany z dodaną opcją). No
i tylko instalacja po sieci, bo CD-ROM niedostępny.

--
Jakub Bogusz