mp3

Robert R. Wal rrw w hell.pl
Śro, 28 Sie 2002, 13:57:40 CEST

On 02.08.28 Blues pressed the following keys:

> Polecam lekturę tego co się pojawiło na 7thguardzie odnośnie
> licencjonowania mp3... Wygląda na to, że chłopakom się nieźle we łbie
> poprzewracało i wzorem RH musimy z dystrybucji wywalić wszystkie
> odtwarzacze mp3. Tylko co w tym momencie zrobić z mplayerem itp., który
> dźwięk odtwarza przecież z mp3....
>
> Sytucja staje się mało ciekawa, bo giganty jak M$ dojdą do porozumienia z
> Thompsonem, a my maluczcy....

Panowie, hold your horses!

Po pierwsze primo:

W warunkach licencji jest napisane, że programy darmowe, czy też
programy pisane do celów edukacyjnych i innych niekomercyjnych zwolnione
są z opłat. Tak długo jak PLD tworzone jest na zasadzie niekomercyjnej
opłaty licencyjne nas nie dotyczą. Jeśli natomiast ktoś zacznie
sprzedawać PLD, albo i samo PLD wymyśli jakis komercyjny model
dystrybucji, to wtedy zaczyna to dotyczyć tego, kto je sprzedaje.

Po drugie primo:

Opłaty licencyjne obowiązują w krajach, które stosują patenty na
algorytmy _jeśli_ stosowny patent został w nich zarejestrowany.
W EU nie ma ,,software patents'' i prędko nie będzie, o ile wiem to
indywidualnie (już dawno) jakąś formę patentów na algorytmy wprowadzili
Niemcy.

Więc po zsumowaniu, dotyczyłyby nas licencje na algorytmy, gdybyśmy
sprzedawali (my == PLD) PLD do Niemiec albo USA.

Robert

--
Bastard Operator From 149.156.96.35