procps - dziwne %post

Śro, 28 Sie 2002, 17:50:26 CEST

Jakub Bogusz <qboosh w pld.org.pl> writes:

> Co to miało robić?
>
> if [ -f /proc/uptime ] ; then
>         /bin/ps </dev/null >/dev/null 2>&1
> fi
> rm -f %{_sysconfdir}/psdevtab %{_sysconfdir}/psdatabase
>

> Plików takich nie widziałem, nie zauważyłem, żeby ps coś zapisywało.
> To jakaś pozostałość???
Na to wygląda. Z pl (nieaktualnego oczywiście) manuala:

       Powinieneś też raz uruchomić `ps' jako root, a potem każdorazowo gdy
       zmienią się urządzenia  tty w "/dev".

       Od  wydania  procps-1.00,  ps/top odczytują gdy to możliwe System.map.
        Ścieżka przeszukiwania do
       jądrowego rozdziału adres-symbol to:
                   $PS_SYSTEM_MAP
                   /boot/System.map-`uname -r`
                   /boot/System.map
                   /lib/modules/`uname -r`/System.map
                   /etc/psdatabase
                   /boot/psdatabase-`uname -r`
                   /boot/psdatabase,
                   /lib/modules/`uname -r`/psdatabase

[...]

       Aby dokonać mapowania numeru urządzenia na nazwę, ps używa
       pliku zwanego "/etc/psdevtab" (odnaw­ ianego za każdym razem
       gdy "/dev" staje się nowsze i gdy prawa pozwalają na
       odnowienie). Jeśli prawa nie pozwalają na odnowienie, każde
       wywołanie ps wymaga stat(2) na każdym pliku w katalogu "/dev".
       Jeśli "/dev" zmienia się na twoim systemie bardzo często,
       powienieneś równie często uruchamiać spod roota ps. ;-)

W aktualnym (angielskim) manie nic na ten temat nie ma. Do wywalenia.

--
Arkadiusz Miśkiewicz   IPv6 ready PLD Linux at http://www.pld.org.pl
misiek(at)pld.org.pl   AM2-6BONE, 1024/3DB19BBD, arekm(at)ircnet, PWr