jeszcze o mp3.

Robert R. Wal rrw w hell.pl
Śro, 28 Sie 2002, 23:10:53 CEST

Witam.

Pogrzebałem jeszcze trochę w kwitach od mp3 i chciałem zauważyć, że się
pomyliłem co do jednej sprawy.

Jeśli chodzi o produkcję/rozpowszechnianie programów do odtwarzania mp3,
to nie ma znaczenia, czy ktoś kasuje za ten program, czy nie. Licencja
kosztuje $0.75 od jednego playera, ale łączne opłaty w ciągu roku wynoszą
minimum $15k. Bez względu na to ile i czy w ogóle się zarabia

Oczywiście dotyczy to tylko tych krajów, gdzie patenty na algorytmy są
możliwe i gdzie ten patent został udzielony (AFAIK USA i Niemcy).

Robert

PS. Fakt, że Ogg Vorbis został napisany niezależnie, wcale nie musi
znaczyć, że jest free :( Właśnie grzebiąc się w dokumentacji licencji na
mp3 znalazłem informację, że łączny zestaw patentów wykorzystanych w
mp3, będący w posiadaniu Fraunhoffer Institute i Thomson Multimedia to
m.in. Huffman Encoding.  Jeśli mnie pamięć nie myli, Vorbis też
wykorzystuje Huffman Encoding.

PPS. Co ciekawe, strona mp3licensing.com jest przy okazji wykorzystywana
do kampanii oszczerstw mających na celu odciągnąć klientów
konkurencyjnych firm rozpowszechniających alternatywne metody kompresji
audio. ATRAC, AAC, (E)PAC są opisane jako ,,we believe they are using
our patents'', ale nie ma ani pozwu przeciwko tym firmom, ani dowodu,
tylko oszczerstwa, sformułowane tak, żeby można było się z nich
wycofać...

--
Bastard Operator From 149.156.96.35