[announce] SPECS/specparser.pl

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Śro, 28 Sie 2002, 23:03:31 CEST

[[ Tomasz Kłoczko <kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl> ]]:
> On Wed, 28 Aug 2002, Radoslaw Zielinski wrote:
[...]
> [...]
[...]
> Prisiłbym o nieco dłuższy opis. Poprostu chodzi o to żeby nie bawić się w
> to co z tgo potencjalnie można wycisnąć i do czego to może być przydatne
> :)

No to co ja jeszcze mogę napisać?  Jak jest zbudowane, sam widzisz. ;-)
Dobra, spróbujmy.

Potrzebna mi była możliwość grepowania speców, ale z rozwiązywaniem makr
RPMa.  specparser.pl to właśnie robi (jeden przebieg, bez makr "%()",
tylko makra dostępne w danym pliku).  Czytana jest tylko preambuła.

Starałem się napisać to tak, żeby łatwo było dodawać nowe opcje.
Obecnie są cztery:

1. --mpn  Wypisywanie odpowiednika rpm -q --queryformat
          '%{name}-%{version}-%{release}\n'.

2. --sf   Nazwa głównego pliku z archiwum (%source lub %source0).

3. --asf  Jak wyżej, ale wszystkie pliki źródłowe i patche.

4. --actual|-a  Sprawdzanie, czy na FTP znajduje się aktualna wersja;
                jeśli się nie znajduje, wypisane zostanie '%{name}\n'.
                Jeśli podano opcje "--sn argument", zostaną przekazane
                do poldka.

No i nieśmiało sugeruję, żeby STBR to, co wypisze --actual... ;-)

Mogę dopisać wyszukiwanie zbędnych plików w SOURCES, jeśli się przyda
(ja nie poużywam -- siedzę na modemie).

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]