Usuwanie zbędnych pakietów

bajcik@kolos.math.uni.lodz.pl bajcik w kolos.math.uni.lodz.pl
Pon, 9 Gru 2002, 19:43:21 CET

On Sat, Dec 07, 2002 at 10:07:01AM +0100, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> Wtedy raczej potrzebujemy nie tylko biblioteki ale takze -devel (i/lub
> -static)

Jeśli kazałeś sobie zainstalować -devel, znaczy że pakiet chciany -
zostaje.

> Gorzej, biblioteka moze byc potrzebna dla rzeczy nie zarejesrtowanych w
> bazie rpm-a.

Instalujesz pakiet (oznaczając go tym jako "chciany") z tych czy innych
powodów. I poldek ma pamiętać że ty go chcesz.

Tak więc moja koncepcja wciąż trzyma się kupy :)

Osobiście życzyłbym sobie aby nie przesadzać z automatyzacją, tzn:
poldek mógłby na rządanie:
 - wylistować wszystkie pakiety (jak teraz)
 - wylistować pakiety "chciane". Ewentualne opcje to:
    - sortowanie wg. daty instalacji
    - informacja, ile pakietów życzy sobie go mieć
    - informacja, ile "waży" gałąź zależności, której możnaby pozbyć się
	  w całości przy deinstalacji tegoż i tych które są tylko jemu
	  potrzebne
 - modyfikować listę "chcianych" (Np. zainstalował się w łańcuszku
   gnome-db-devel, ale jak by co to niech zostanie)
 - wylistować pakiety istniejące tylko z powodu zależności
 - wylistować pakiety które można usunąć (tzn nie są wymagane pośrednio
   ani bezpośrednio przez "chciane")
 - usunąć powyższe
 - wylistować pakiety o statusie niewiadomym (np. instalowane ręcznie
   przez rpm)

 Sugerowałbym, aby
  - pakiety instalowane komendą "install" były domyślnie zaznaczane jako
	"chciane".
  - instalowany pakiet usuwający (przez Obsoletes) innego "chcianego"
	sam był domyślnie oznaczany jako "chciany"

bajcik
--
.----- Krzysztof Garus ----- http://kolos.math.uni.lodz.pl/~bajcik/ --.
| http://kolos.math.uni.lodz.pl/~bajcik/duskc/ - proszę o krytykę :)  |