firewall-init: firewall-pre.init (HEAD)

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Czw, 12 Gru 2002, 09:10:35 CET

On Thu, Dec 12, 2002 at 08:44:56AM +0100, tiwek wrote:
> Module name:	firewall-init
> Changes by:	tiwek	02/12/12 08:44:54
>
> Modified files:
> 	firewall-pre.init
>
> Log message:
> ja wiem ze wersja pod ipchains jest nierozwiajana juz, ale ....
> zmienilem tylko chkconfig z 09 na 11 bo bez sensu jest
> podnosic ipchainsy jak jeszcze nie ma interfaceow i masq wttedy nie dziala :(

Wiesz do czego, z definicji, służą firewalle? Do blokowania niektórych
połączeń. Niechciane połączenia powinny być blokowane zawsze, a gdy
firewall jest uruchamiany po skonfigurowaniu interfejsów, to pozostaje
okno czasowe, w którym sieć działa, a firewall nie. Dla kogoś bardzo
chcącego to wykorzystać czasu wystarczy. A nawet jeśli nie, to dla
zasady nie powinno być sytuacji, w której firewall przepuszcza wszystko.

Pozdrowienia,
	Jacek