SPECS: glibc.spec (HEAD)

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Nie, 29 Gru 2002, 14:16:35 CET

Tomasz Trojanowski <tomek w uninet.com.pl> [29-12-2002 04:42]:

> Żadne "should"! IMO, ta i poprzednia zmiana, są do cofnięcia. Nie widzę
> konieczności tak ścisłych zależności, a wprowadzenie czegoś takiego

Uzasadnienie zmiany poprzedniej (BuildRequires: kernel-headers): glibc nie
zbuduje się bez nagłówków jądra, więc -- zgodnie z zasadą ,,zależności
powinny w jednoznaczny sposób określać środowisko budowania'' -- jakoś
to w BR trzeba ująć.

Zmiana, którą komentujesz:

 %package devel
 [...]
+Requires: kernel-headers = %(rpm -q kernel-headers --queryformat '%{VERSION}')

wynika z tego, że część plików nagłówkowych z glibc-devel włącza nagłówki
z /usr/include/{asm,linux}/, dostarczane przez kernel-headers.  Przykładem
jest np. <sys/socket.h> -- bez obecności glibc-devel i kernel-headers,
coś takiego się nie zbuduje:

  #include <sys/socket.h>
  main(){}

Nie jestem natomiast pewny, czy konieczna jest tak ścisła zależność co
do wersji...

> skutecznie uniemożliwia wyinstalowanie jądra, bez uzywania --force,
> w przypadku gdy ktoś nie używa dystrybucyjnego jądra.

Wygląda na to, że zapomniałeś podać lepsze rozwiązanie.

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]