instalator: drobne przemyślenia

Paweł Gołaszewski blues w ds6.pg.gda.pl
Nie, 29 Gru 2002, 17:41:45 CET

On Sun, 29 Dec 2002, Tomasz Kłoczko wrote:

> Ja bym się tez wpienił jakby mi ktoś na takiej wbudowanej sieciówce
> odtwarzał mp3 czy jakieś filmy :o)

oj, przepalcowało mi się :)
Jasne, że chodziło o wbudowaną dźwiękówkę.
Teraz ogromna większość płyt ma takie ustrojstwo na pokładzie i oczywiście
można to wyłączyć (przeważnie) w biosie, ale... to nie o to chodzi.

> Po za tym pisałem *wyraźnie* nie o instalacji profilów typu serwer tylko
> *stacja robocza* :>

A co zrobisz z sytuacją, kiedy _serwer_ działa jako Xserwer, hę?
Wiem, teraz się czepiam :D

> [...]
> sens i nie dotyczy to odtwarzania dźwięku czy filmów). Jeżeli np. ktoś
> ma kartę dźwiekową w jakimś sprzęcie na którym instaluje własnie system
> to chyba przyznasz że niesamowicie *rzadko* będzie się zdarzać sytuacji
> w której insyalujący *styację roboczą* nie będzie chciał żeby mieć tam
> zainstalowanego wszystko co będzie potrzebne do tego żeby w maksymalnym
> zakresie wykorzystać ów potencjał .. czyż nie ? Instalując coć na
> notebooku o ile okazałoby się że jest dosęp do statusu baterii możnaby
> sugerować instalwoanie róznych monitorów od baterii czy takze apmd.

Ale mimo wszystko uważam, że należy to tylko delikatnie zasugerować w
postaci listy rzeczy, które instalator proponuje zainstalować dodatkowo,
bo "pewnie będziesz zadowolony mając to u siebie (t/n)"

> Dlaczego tego typu szczeółmi masz zawsze zajmować się ręcznie ?

Nigdzie tego nie napisałem.

> I czy napewno sugerowanie doinstalowania konkretnych pakietów
> wynikających ze środowiska to jest robie z kogoś idioty ? Czy mzoę
> odwrotnie ? ..  idiotyzmem majac odpowiednie komponenty w dystrybucji
> nie chcieć ich dopasowywać niemal automatycznie ?

Ty napisałeś o instalowaniu "bo instalator cośtam w sprzęcie wykrył".

Ja nie powiedziałem ani słowa o tym, że nie należy wykrywać sprzętu i
sugerować konkretne pakiety dodatkowe - to byłoby nawet bardzo pożyteczne.

Nie mam NVidii ];)

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...