smtp auth między MTAami, ipv6, winmodem, oki4w+.

Tomasz "Witek" Wittner wittt_ w poczta.onet.pl
Pon, 30 Gru 2002, 20:00:00 CET

Dnia niedziela 29 grudzień 2002 21:24, Bartosz Jakubski napisał:
> Dnia 29 gru o godzinie 18:06:32 +0100, Tomasz Witek Wittner napisał(a):
[... ]
> Twój MTA (jak i inne) nie muszą się między sobą autentyfikować, każdy
> z nich powinien bez żadnego sprawdzania przyjmować pocztę kierowaną na
> jego adres. Jesli czyjś MTA przesyła coś do Twojego, to przyjmujesz to,
> jeśli to poczta na Twój serwer. Jeśli nie -> do widzenia. Tak samo inni.
Właśnie chodziło o wskazanie praktycznie stosowanych rozwiązań. Nie wiem, jak
z wdzięczności, dziękować Ci Bartoszu! Razie jestem kompletnie zielony
temacie, bez żadnej praktyki.
> (...)

> Wszystko, co na początek potrzebne do szczęścia to
> permit_sasl_authenticated, o którym już powinieneś conieco wiedzieć.

> Na pewno wiesz jak to działa?
Nie :-)). Dopiero zaczynam coś robić.
>Dublowanie wpisów w tych dwóch miejscach
> nie ma sensu.
To kwestia mojego (złego) charakteru - maxymailizm, niepewność, nadgorliwość
:-).
> Żeby nie komplikować sobie niepotrzebnie życia wszystko wrzucaj do
> smtpd_recipient_restrictions.

[...]
> Musisz poczytać jak to wszystko działa. A że te opcje są niebezpieczne,
> to właśnie się przekonałeś...
Możesz podać autoratywne źródła? (z doświadczenia wiem, że materiały
polskojęzyczne w sieci są mocno niekompletne)
> Gdybyś to wszystko miał w smtpd_recipient_restrictions, to
> prawdopodobnie najpierw miałbyś permit_mynetworks i lokalnie dałoby się
> wysłać.

> Co to znaczy? Jakimi "opcjami"?
Skoro mi działało, to nie podawałem tych "opcji" - przepraszam komend smtp
wziętych np: z howto.state-of-mind.de (ogólnie rfc821) wpisanych po
zatelnetowaniu się na 25 port ... ;-)

w ehlo podałem domenę
w mail from:<adres.istniejącego.na.serwerze.użytkownika w dfg.pl>
w rcpt to:<inny.adres.istniejącego.na.serwerze.użytkownika w dfg.pl>
data
.
quit
i "ten <inny...>" dostał pocztę.

[...]
> Nie używaj reject_invalid_hostname czy reject_non_fqdn_hostname bez
> potrzeby. A jeśli chcesz ich użyć, to najpierw w restrykcjach umieść
> permit_sasl_authenticated i permit_mynetworks. Wtedy lokalni
> i "zalogowani" użytkownicy nie będą musieli spełniać tych warunków.
OK. Myślałem też, jak to zrobić bez autoryzacji i "wpadłem" na zastosowanie
tych ograniczeń.

Na koniec przepraszam za wysłanie posta na devel zamiast na users (moja
nieuwaga). Dzięki za odpowiedzi. Żeby jeszcze drivery od modemu działały z z
Ra+2.4.19 :-(.

--
Pozdrawiam
Tomasz "Witek" Wittner