Vendor

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Wto, 31 Gru 2002, 15:57:27 CET

On Tue, Dec 31, 2002 at 15:25:56 +0100, Tomasz Kłoczko wrote:

> [...]
                ^^^^^^^^^^^^^^

> KDE team jak najbardziej zajmuje się KDE.

Ale nie pakietami. A pole Vendor opisuje _pakiet_ przecież, nie?

> Pakietami KDE w PLD zajmują się
> osoby które widać w %changelog. Także nic nie trzeba tu wycinać.

Akurat changelogi są chyba niedorobione - kiedyś pamiętam, że była
dyskusja na temat, ile ostatnich wpisów changelogu powinno trafiać do
pakietu, co na razie nie jest robione, gdyż rpm nie rozumie wpisów
tworzonych przez CVS. Myślę, że należałoby to wreszcie poprawić.

> Domyślne pole Vendor to PLD żeby było cokolwiek.

Zaraz zaraz, wyjaśnijmy kilka kwestii.
W razie wykrycia błędu w programie bugreport powinien być wysyłany tam,
gdzie odsyła dokumentacja, czyli do maintainera.
W razie wykrycia błędu w _pakiecie_ bugreport powinien być wysłany tam,
gdzie odsyła spec, czyli do vendora. W tym kontekście nawet za zbędną
uznałbym wzmiankę o feedback u góry changelogu - ta informacja powinna
być w polu Vendor. W przypadku PLD, gdzie funkcjonuje BTS, o którym
informacja jest w polu Packager, feedback zostałby na cele nie związane
z raportowaniem błędów. Czyli podsumowując:

Packager: PLD bug tracking system <http://bugs.pld.org.pl/>
Vendor: PLD <feedback w pld.org.pl> - ogólnie
Vendor: PLD rc-scripts Team <pld-rc-scripts w pld.org.pl> - dla przykładu
							  szczególnego
Changelog: wyciąć informację o feedback w pld.org.pl
Dokumentacja: namiary na autora, maintainera i bugreporty dotyczące
samego programu (a nie pakietu).

> Jak chcesz to mozesz prbować uupełniać pola Vendor tam gdzie nie jest to
> wypałnione.

Właściwie to dziś zrobilem na odwrót;/
Cofnąć czy lepiej jest tak, jak to opisuję wyżej?

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>		USA sux
	...Dżahilijja... znowu? Nadal...