kernel-2.4.17-1 i problem z initrd

Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala jojoro w poczta.onet.pl
Pią, 1 Lut 2002, 15:55:13 CET

 1.02.2002 pisze Jacek Konieczny (jajcus w bnet.pl):

> VFS: Mounted root (romfs filesystem) readonly
> mod: failed to exec: /sbin/modprobe -s -k block-major-33, errno= 2
> VFS: Cannot open root device "2101" or 21:01
> Please append a correct "root=" boot option
> Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 21:01

> Zawartość initrd wygląda OK.

> Ma ktoś jakieś pomysły?

Ja maiłem _dokładnie_ ten sam problem, tylko że z kernelem-2.4.17-1.
Tomek Kloczko posięcił mi masę swojego cennego czasu usiłując pomóc i
nie udało się (z kernelem dystrybucyjnym, bo z ręcznie kompilowanym
poszło).

Upewnij się, że geninitrd produkuje dobry plik initrd, bo ja musiałem
swój zrobić ręcznie, bo geninitrd nie wrzucał moduów ide-mod ide-probe-mod
ide-disk jbd i ext3 (czy jakiego tam filesystemu uzywasz).

Musisz recznie wepchnąć do initrd moduły obsługi IDE lub SCSI i filesystemu
na root fs.

--
BOFH excuse #183:

filesystem not big enough for Jumbo Kernel Patch