rc-scripts

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Nie, 3 Lut 2002, 16:49:50 CET

On Sun, Feb 03, 2002 at 04:03:08PM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:
> Nie ma czegoś takiego jak "czysty NAT". NAT składa się z dwuch części:
> DNAT i SNAT (Source i Destination NAT). IP masq to SNAT.
Akurat to o czym piszesz, to i tak szczególny rodzaj NAT - statefull
NAT, albo port-NAT (zwany czasem PAT). W sumie DNAT (denat?) to nawet
nie musi być statefull.
Myślę że "przedpiścy" chodziło o stateless-nat, to co można zrobić
przez "ip route ... nat ..." i "ip rule ... nat..." (zdaje się że przez
jakis czas statefull-NAT też się dało tak robić, nie wiem po co).
I właśnie stateless-NAT można nazwać "czystym NATem".
(ale łamany język.... :-( )

Pozdrowienia,
        Jacek