postgresql 7.2 - problemy, włącznie z PAM

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pon, 11 Lut 2002, 21:41:25 CET

On Mon, Feb 11, 2002 at 07:51:17AM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:
> Wygląda że jest skończony. Z Pawłem udało nam się znaleźć przyczynę
> walenia się na "make chech" w %install i winne było tu linkowanie z
> -rpath. Wniosek z tego przypadku jest taki że potencjalnie powinniśmy
> dawać wyłącznie -rpath gdziekolwiek jest to tylko możliwe. Także zgoda co
> do wniosku Pawła, że gdziekolwiek możan tam także powinniśmy w końcówce
> %install wołać "make check".

Może być, ale z opcją wyłączenia testów (jak w postgresql.spec)

> Prośba o przyjrzenie się temu co wyleci z builderów i potestowaniu tego
> (włąsnie puśicłem to do pzrebudowania).
> Potencjalnie nie powinno być z upgrade kłpotów przy upgrade z 7.1.3.

No więc i potencjalnie i praktycznie problemy są i to co jest w repo nie
działa.

To co wiadomo:
Przy przejściu z 7.1 na 7.2 wymagany jest dump/restore. Ponieważ
w skryptach rpm-a tego nie ma, natomiast w postgresql.init jest
sprawdzanie wersji baz[1] (w przypadku złej wersji - postgresql nie
wstanie) - IMO rpm nie powinien pozwolić na upgrade.
Po upgrade z instniejącymi bazami nie ma nawet jak zrobić dumpa bez
downgrade (o ile mamy jeszcze skąd wziąć stare pakiety).
Trzeba zrobić dumpall i wyciąć ręcznie stare bazy - wtedy dopiero rpm
powinien pozwolić na upgrade (wystarczy sprawdzić w %pre i nie pozwolić
na upgrade, jeśli istnieją stare bazy).
Po upgrade w postgresql.init start tworzona jest nowa baza[2], potem
dopiero można zrobić restore.
Tyle teoria.

Z praktyki:
[1] co nie działa, bo w skrypcie .init zostało "7.1" zamiast "7.2".
[2] co też nie działa, bo initdb do stworzenia nowej bazy wymaga pustego
/var/lib/pgsql, natomiast pam_xauth przy su tworzy tam podkatalog
.xauth, ^%^&%^*$%. Czy można jakoś zmusić żeby xauth do _nie_ działania
dla niektórych użytkowników? (w initdb można zrobić workaround, ale po
co śmiecić tym .xauth tam, gdzie się to na pewno nie przyda)
3a. Ponadto nie działa kasowanie starego socketa i locka w /tmp.
3b. A w ogóle czy /tmp jest odpowiednim miejscem na nie?

[1] i 3a zaraz poprawię.
Co do [2] - u siebie wyłączyłem chwilowo pam_xauth, jak to zrobić
porządnie?

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/