No mixers found.

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pon, 11 Lut 2002, 11:06:57 CET

On Mon, Feb 11, 2002 at 10:57:49AM +0100, Zbigniew Chyla wrote:
> [...]

X serwer i /dev/svga* tak, ale dźwięk, dyskietka itp. już nie zawsze.
Niedawno się na to naciąłem, chcąc odtworzyć jakąś mp3 na swoim starym
sprzęcie pozbawionym monitora i klawiatury. Podobnie z dyskietką.

> [...]
> # *** NOT inherently secure. If a user can create an executable that
> # *** is setgid a group that they are infrequently given membership
> # *** of, they can basically obtain group membership any time they
> # *** like. Example: games are alowed between the hours of 6pm and 6am
> # *** user joe logs in at 7pm writes a small C-program toplay.c that
> # *** invokes their favorite shell, compiles it and does
> # *** "chgrp games toplay; chmod g+s toplay". They are basically able
> # *** to play games any time... You have been warned. AGM

Montowanie nosuid ~ i wszystkiego world-writable (/tmp, /var/tmp) tego nie
rozwiązuje?

--
Jakub Bogusz