gcc 3.0.x (by³o Re: filon: SPECS blackbox.spec,1.51,1.52)

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Wto, 12 Lut 2002, 00:17:18 CET

On Mon, Feb 11, 2002 at 07:14:34PM +0000, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:

> Byæ mo¿e bywa tak, ¿e jaka¶ biblioteka u¿ywa libstdc++, a program
> linkuje siê z t± bibliotek±, ale sam nie u¿ywa libstdc++. W takiej
> sytuacji mo¿e da siê co¶ zrobiæ, ¿eby linkowanie z t± bibliotek±
> do³±cza³o libstdc++ automatycznie - ale siê nie znam...

Je¿eli biblioteka jest wspó³dzielona, to zlinkowaæ bibliotekê z libstdc++.
(dla statycznych nie ma tak dobrze - s± najwy¿ej zale¿no¶ci libtoola
w *.la, ale wtedy trzeba i program linkowaæ libtoolem).

Problem w tym, ¿e libstdc++[1] przy gcc 3.0 jest potrzebne czê¶ciej ni¿
przy kompilowaniu 2.95.x.

[1] czy mo¿e statyczna libsupc++, jak pisa³ kiedy¶ misiek. Ale skoro
i tak przy kompilowaniu g++ jest zawsze do³±czana libstdc++, to nie
widzê sensu w takim kombinowaniu...

Nie podoba mi siê te¿ libgcc_s - czy to nie mog³o po prostu trafiæ do
libc? A tak dochodzi kolejna, krytyczna biblioteka...

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej pld-devel-pl