TUDU - postgres, użytkownicy różnych serwisów

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Śro, 13 Lut 2002, 16:35:33 CET

On Wed, Feb 13, 2002 at 01:32:08PM +0100, wrobell wrote:
[...]
> W przypadku amandy są to wszelkie możliwe operacje dotyczące backupów
> o ile mi wiadomo.

Owszem, i amanda tego pilnuje, z roota nie daje pracować.

> [...]
> Administrator systemu może przydzielać odpowiednim osobom
> uprawnienia do wykonywania operacji w ramach danych użytkowników.
> Osoby te mogłyby chcieć umieszczać odpowiednie skrypty,
> które ułatwiałyby im opiekowanie się danymi serwisami w katalogu
> domowym użytkowników postgres czy amanda.
> Zaznaczam, że nie uważam za dobrą ideę dotykania w podobny
> sposób użytkowników takich jak news, mail, uucp czy http,
> którzy służa raczej (o ile się nie mylę) _tylko_ do uruchamiania
> serwisów z odpowiednimi prawami i mają katalogi domowe tam gdzie

news w przypadku INN-a też może służyć do zarządzania.
ctlinnd z roota działa, ale AFAIK niektórzy takie rzeczy robią
pracując jako użytkownik news.

--
Jakub Bogusz