status pld

Daniel 'bonkey' Bauke bonkey w pld.org.pl
Pią, 15 Lut 2002, 23:10:15 CET

nie dla draki, ale z prawdziwej potrzeby piszę -- okazało się, że
trza się jakoś przedstawić sunowi, żeby mógł się ustosunkować
do prośby na zgodę redystrybucji jego jdk/jre w naszej distro.
zresztą nie tylko po to się to przyda, myślimy ponoć o porcie na
athlona w pld-1.1, więc i o ia64 nie zapominajmy, a intel również
mógłby chcieć wiedzieć, kto prosić go będzie o testową maszynkę.
a caucho.com być może dlatego mi nie odpowiedziało, co myśli
o redystrybucji resina, bo nie wiedziało, z kim ma doczynienia.

anyway, chodzi o stworzenie porządnego press release w dwóch
językach opisującego dosyć dokładnie:

- kto my? (ogólnie, "pack of Polish geeks" :)
- co robimy? (ogólnie, krótka historia, żeby nie było, żeśmy się
  z księżyca urwali)
- na jakich zasadach to robimy (tzn. prawnie -- w końcu jesteśmy
  w plugu, czy nie?)
- no i chyba najprostsze, ale najdłuższe: czym się charakteryzuje
  dystrybucja, co nas odróżnia od innych distro (nie tylko lista
  pakietów, ale sposób pracy -- cvs, oczekiwania developerów: "a
  ja robię pld, bo mam dużo ciekawych pomysłów, które mogę
  wspólnie z innymi geekami przetrenować", "a ja, bo gdy czegoś
  potrzbuję, to mogę sobie sam w distro włożyć", "a ja, bo
  potrzebuję ipv6" itp)

wydaje mi się, że powinno się to zmieścić w ok. 3-4kb tekstu.
można by też zrobić z tego ładnego pdf-a z grafikami, ale to już
tylko wodotryski.

myślę, że tekst Tomka jest dobrym punktem wyjścia, czy możemy
spróbować zmontować kilkuosobową ekipę do opracowania tegoż?
na dobry początek sam się zgłaszam, aczkolwiek sam nic nie
zrobię. najprościej byłoby może z pomocą warszawskich plug-awców
przy kawce nad tym pomyśleć? dobrze byłoby mieć to, choćby po
polsku, gotowe na pingwinarnia.

w związku z tym: czy ktoś oprócz tego zna kogoś, kto może w tym
pomóc? bo problem nie leży w zredagowaniu tego po angielsku (choć
i taka pomoc by się przydała), ale w tym, że nie mamy chyba
jednoznacznego statusu lub choćby deklaracji zgodnej z prawdą
i prawem. trza to spróbować opracować.

a zadanie domowe dla wszystkich to: niech każdy spróbuje się
zastanowić nad tymi punktami, może jakimiś innymi kwestiami
koniecznymi do uwzględnienia i jak będzie uważać, że ma coś
ciekawego do napisania, choćby pół akapitu, to niech to gdzieś
wrzuci, chyba najlepiej na listę, żeby się dało wpierw
podyskutować. na koniec dopiero wpadło by to do repo, gdzie
rozpocząłby nad tym pracę pzpr (początkujący zespół public
relations :).

--
Daniel `bonkey' Bauke; http://www.oho.pl/~bonkey/; {happiness=bike&&unix;}