Komu działa Home/Del/End w iksowych terminalach?

Pią, 15 Lut 2002, 12:10:57 CET

On 15 Feb 2002, Rafał Kleger-Rudomin wrote:

> Co zostało ustalone:
> a) Niektórym osobom w działają owe klawisze w xtermie, etermie, gnome-terminalu.
> b) Innym osobom nie działają
>
> Zakładam że wszyscy mają aktualne pakiety które mogą mieć wpływ. czyli
> readline, ncurses, bash, XFree86, XFree86-libs.
>
> U mnie w xtermie przestało działać po którymś upgrade iksów.

Sprawdź jeszcze czy nie masz jakiś dodatkowych mapowań klawiarury i jakie
masz mapowanie.
Przypomnę że nazwę mapy dla XKB u nas łąduje się do ~/.Xkbmap (w przypadku
ustawianai na polską klawiaturę wystarczy "echo pl >~/.Xkbmap". Także jest
aktywny drugi plik o nazwie ~/.Xmodmap i napierw jest ustawiane pzrez Xkb
a potem dodatkowo przez xmodmap.
Rafął nie masz czegoś tam dodakowego ?

Co do Home, End to nie dział a to rzeczywiście w w gnome-terminalu.