z cyklu: "zrobię dzisiaj coś miłego..."

Pią, 15 Lut 2002, 15:46:56 CET

On Fri, 15 Feb 2002, Tomasz Kłoczko wrote:
[..]
> Jeżeli to zadziała to ZA TO .. to powinieneś przy najbliższej okazji mieć
> kłopoty z wytrzeźwieniem następnego dnia :P

TO DZIAŁA :-)

Teraz cvs serwer zajmuje nie wiecej niż dziesiatek RSS a przedtem próba
ciągnięcia SOURCES ze względu na momentalnie żarła niemal całą dostępną
moc procesora. Teraz jest to na poziomie od pojedynczych procentóe do
kilkudziesiąt (większść czasu przy nawet pełnej prędkści transnmisji po
sieci lokalnej proces cvs nie jest tym który obciąża najmocniej maszynkę)
Ze względu na sychroniczny bufor daje się zauważyć brak płynności
serwowania danych ale po przeniesieniu na newbossa (Sun e250) gdzie są
dyski scsi i więcej pamięci powinno to znikńąć. Dotąd tego nei robiłem bo
bałem się efektów zapychanai pamięci na które mogłem sobie pozwolić na
obecnej maszynce. IMHO poprawkę możnaby nieco rozbudować o możliwość
ustawiania z poziomu CVSROOT/config rozmiaru buforów i sync/async co
pozwalałoby na precyzyjniejszy tuning pracy serwera bez konieczności
rekompilacji (uzależnienie od CVSROOT/config pozwalałoby wręcz na różne
parametry w zależności od tego na którym CVSROOT się pracuje).

Jest DUUŻO lepiej niż przedtem bo teraz będzizie można śmiało
ściągnąć różne blokady bez potencjalnych obaw że coś tu bezie nie tak.
Widać że maksymalny rozmiar procesu cvs skacze w rytm rozmiaru plików
któróre serwuje czyli że daje się juz konkretnie oszacować z góry
maksymalna ilosć pamieci potzrebnej na obsłużenie konkretnego obciżenia.
Jak będzie tu jeszcze coś ciekwawego to jeszcze napisze.

Masz piwo u mnie :)
Wielkie dzięki.