pdksh jako sh

GoTaR gotar w poczta.onet.pl
Sob, 16 Lut 2002, 11:22:27 CET

On Fri, Feb 15, 2002 at 18:39:06 +0100, Jacek Konieczny wrote:

> Sprawdź:
> strace -ff -o x.str sh ./x
>
> I powiedz co widzisz w x.str*. Wtedy będzie wiadomo co się dzieje.
> Mnie wygląda na to, że SIGCHLD dociera do niewłaściwego procesu i go
> ubija. A może to killall głupieje?

Zrobiłem -o x.sh dla skryptów, jakie zamieściłem wyżej w tym wątku, oraz
-o x.bash po zamianie na #!/bin/bash w x1.

x.sh i x.bash są takie same (z dokładnością do PIDów i czasu).

x.sh.1099 i x.bash.1120 (pętla while z x2, wypisująca na ekran '2') są
takie same (z dokładnością do PIDów), przy czym x.sh.1099 kończy się:

write(1, "2\n", 2)          = ? ERESTARTSYS (To be restarted)
--- SIGTERM (Terminated) ---

x.sh.1098 i x.bash.1119 (x1) różnią się znacznie, ale to po prostu inny
shell(?).

Krótko mówiąc: porównując tylko to, co dzieje się po zabiciu x1, ja nie
widzę nic, poza tymi dwoma linijkami (z ERESTARTSYS i SIGTERM).
Może spróbuj odtworzyć sytuację u siebie:/

--
GoTaR <gotar w priv0.onet.pl>		USA sux
	La ilaha illa´l-lah! La ilaha!