vim & ispell

Sob, 16 Lut 2002, 13:47:54 CET

On Sat, 16 Feb 2002, Michal Moskal wrote:

> 1. kwestia licencji -- może szanowny maitainer by się wypowiedział,
>    zamiast pozwalać nam się bezproduktywnie spierać czy można łączyć kod
>    GPL z nie-GPL? hint: cvs get ispell; grep GNU ispell/* -r; vi
>    ispell/Contributors

Kwestia licencji ispella jest dość porąbana. Wdług RMSa wersja jaką dostał
kiedyś Paweł, a jaką przejąłem jako bazówkę poprzedni maintainer zgodził
się żeby była GPL. Potem mu się coś odwidziało i obecnie na sieci są
nowsze wersje isppela (nawet w dwuch miejscach) które w przeważającej
częsci od poprzednicj różnia się tym że mają coraz bardziej porąbaną
licencję. To na jakiej licencji są te nowsze wersje to pikuś bo to co sie
w nich zmieniło nie może działać wstecz. Tak czy inaczjej kod ispella
pozwala na włączanie tego w innyc kod co np. zostało zrobione w abiwordzie
gdzie ludzie zgewałcili ten kod i osadzili w tym programie (płakać się
chce jak się patrzy jak to od strony czysto programistycznej zostało
zrbione).
Tak czy inaczej to co jest w module ispell w repo zostanie wydane na
licencji GPL (choć zastanawiam się jeszcze czy by jednak nie zmienić na
GPL v2).