kloczek: SOURCES pdksh-no_std_aliases.patch

Mariusz Mazur mariusz w isn.pl
Nie, 17 Lut 2002, 11:14:30 CET

On Sunday 17 February 2002 01:07, you wrote:
> A jaki wniosek będzie poprawny ? Skoro według Ciebie nie mam prawa
> oczekiwać że mogę użyć jakiegoś identyfikatora jako nazwy funkcji (co
> przecież nie jest zapisane w opisie POSIX sh, bo może istnieć już alias o
> takiej nazwie) to w takim razie w rc-scripts na samym początku każdego
> skryptu powinno być "unalias <lista_identyfikatoróm>" tych które bendą
> poniżej używane jako nazwy funkcji (?)
> Czy moze jeszcze ianczej ?

Hmmm... Dla mnie sprawa jest jasna. Jeśli obecne wbudowane aliasy są
*udokumentowane* to trzeba się z nimi po prostu nauczyć żyć. Bo to jest mniej
więcej tak, jakbym ja używając gcc, zaczął wprowadzać poprawki na niego, bo
się nagle okazało, że dodali jakieś słowo kluczowe, które ja chcę użyć, a
którego nie ma w ANSI C. Jeśli się już wybrało konkretną implementację
jakiegoś standardu, to trzeba się jej trzymać.

ALE

*Jeśli* przyjmiemy, że wywołanie obecnego shella jako #!/bin/sh jest
równoważne, z odpalaniem gcc z przełącznikiem na ANSI C to *wtedy* należałoby
wyłączyć te aliasy by się trzymały specyfikacji POSIX.

Śledzę ten wątek bo muszę (możliwe, że kawałki trafią do traffica) i jedyna
argumentacja za usunięciem tego patcha, to ta, że nie można zmieniać
udokumentowanego feature tylko dlatego, że ktoś ma na to ochotę, bo można
komuś innemu coś popsuć. Racja. Ale nikt przy zdrowych zmysłach nie oczekuje
tej dodatkowej funkcjonalności jeśli ma #!/bin/sh.

Niniejszym optuje za poprawieniem tego patcha tak by reagował tylko na
wywołanie jako /bin/sh (chyba, że robi to już?) i jeśli ktoś jest mi wstanie
podać jakąś *logiczną* argumentację, że każdy szanujący się haker przez
/bin/sh rozumie jakiś inny shell niż POSIX sh to wtedy i tylko wtedy jestem
skłonny zmienić zdanie.

--
Mariusz Mazur
"One Ring to bring them all and in the darkness bind them"