kloczek: SOURCES pdksh-no_std_aliases.patch

Nie, 17 Lut 2002, 12:08:08 CET

On Sun, 17 Feb 2002, Mariusz Mazur wrote:

> Hmmm... Dla mnie sprawa jest jasna. Jeśli obecne wbudowane aliasy są
> *udokumentowane* to trzeba się z nimi po prostu nauczyć żyć.

Ano jest to udokumentowane ale nie obejmuje to przypadku kiedy pdksh
robi jako /bin/sh.

> Bo to jest mniej
> więcej tak, jakbym ja używając gcc, zaczął wprowadzać poprawki na niego, bo
> się nagle okazało, że dodali jakieś słowo kluczowe, które ja chcę użyć, a
> którego nie ma w ANSI C. Jeśli się już wybrało konkretną implementację
> jakiegoś standardu, to trzeba się jej trzymać.
>
> ALE
>
> *Jeśli* przyjmiemy, że wywołanie obecnego shella jako #!/bin/sh jest
> równoważne, z odpalaniem gcc z przełącznikiem na ANSI C to *wtedy* należałoby
> wyłączyć te aliasy by się trzymały specyfikacji POSIX.

Egzaktli :)

> [...]
> argumentacja za usunięciem tego patcha, to ta, że nie można zmieniać
> udokumentowanego feature tylko dlatego, że ktoś ma na to ochotę, bo można
> komuś innemu coś popsuć. Racja. Ale nikt przy zdrowych zmysłach nie oczekuje
> tej dodatkowej funkcjonalności jeśli ma #!/bin/sh.
>
> Niniejszym optuje za poprawieniem tego patcha tak by reagował tylko na
> wywołanie jako /bin/sh (chyba, że robi to już?) i jeśli ktoś jest mi wstanie
> podać jakąś *logiczną* argumentację, że każdy szanujący się haker przez
> /bin/sh rozumie jakiś inny shell niż POSIX sh to wtedy i tylko wtedy jestem

To będzie ciut bardziej skomplikowańsze. Prostrzą modyfikacja byłoby
zrobienie tego tak żeby aliasy były onecne o ile /bin/sh pracuje jako
login shell. Zresztą .. napisałem pzred chwila do autora pdksh i zobaczymy
jeszcze co on w tej sprawie napiszę.