rpm 4.0.4

Artur Frysiak wiget w pld.org.pl
Pon, 18 Lut 2002, 12:08:14 CET

On Fri, Feb 15, 2002 at 07:21:06PM +0100, Jakub Bogusz wrote:
> To chyba z jakiegoś rawhide (znalezione na pcol.programowanie):
>
> rpmlib(PartialHardlinkSets) <= 4.0.4-1 is needed by gcc-3.1-0.21
>
> Przy przechodzeniu na 4.0.4 zapowiadają się atrakcje podobne do tych
> z 3.0->4.0 (nie dość, że przebudowa bazy, to jeszcze niezupełnie zgodne
> pakiety).
> Mam tylko nadzieję, że nie we wszystkich binarnych pakietach będzie
> ta zależność...

Przebudowana baza jest kompatybilna z bazą rpm 4.0.2. W db 4.0.14 nie
zmienił się format plików jaki używany jest do baz rpmowych.
Przebudowa jest potrzebna aby utworzyć nowe indeksy, których nie było w rpm
< 4.0.4.

To wymaganie w gcc-3.1 jest spowodowane rozwiązaniem sprawy hardlinków
(sprawa %lang() i glibc).
Więc rpmy, które mają hardlinki oznaczone %lang()ami będą wymagały rpm 4.0.4
do zainstalowania (o ile tym rpmem były zbudowane). Pozostałe nie będą miały
takich wymagań.

Pozdrawiam.
PS: Nie jestem jeszcze 100% pewny czy rpm 4.0.4 powinien wyglądać tak jak
teraz bo pewnie prawa do bazy rpma mamy inne niż zakładaja autorzy rpma i
może nie działać jakieś wymyślne lockowanie bazy. Ale to tylko takie moje
domysły.
--
Artur Frysiak
http://www.pld.org.pl/