kilka pytanek

Zbigniew Krzystolik zbyniu w dsi.agh.edu.pl
Pon, 18 Lut 2002, 12:21:28 CET

Mniej wiecej Sat, Feb 16, 2002 at 06:30:19PM +0100, zainteresowany Mariusz Mazur rzekl:

> 3. Są jakieś rpmy ze skryptami zabezpieczającymi (zmniejszenia praw na /etc i
> takie tam), a jak nie to jakieś sugestie jak takowe zrobić (znaczy się jak
> skrypty zapakować w rpma :)?

To ja może inaczej zapytam.
Czy nie dałoby się (w PLD 1.1) zrobić takich praw dostępu, żeby zwykły user nie mógł się za
bardzo ,,panoszyć''? A tym którym chcemy dajemy dostęp; czyli rozbudowana struktura grup...
chgrp better_user /etc
chmod 751 /etc

... i tak na masową skalę...

Tak mi się tylko marzy ;-)
O ,,wieloadministracji'' nie wspomne...

Co panowie magicy myślicie o tym? Da się? Jest sens?
Kiedyś takie coś poskłądałem, ale na małą skalę.

--
Zbyniu