i386,i586,i686 -> i386,i686,athlon (w PLD 1.1)

Marcin Bohosiewicz marcus w kernel.pl
Pon, 18 Lut 2002, 12:40:15 CET

On Mon, 18 Feb 2002 jasio w myslenice.dhs.org wrote:

[..]>
> Taaaak ? Czyli co, powiedzmy jedna wersja dla >=Ppro np. Athlon - bo to
> jest teraz w nowych kompach. A co ma zrobić ktoś, kto ma Pentium 3 lub 4 ?
> :-) Czyżby PLD miało wymagać określonego procka ??

Tak >= 386sx (na ix86) :-)

Jeszcze raz:
i386 na: 386,486,Pentium,AMD-K5,AMD-K6,Cyrix itp.
i686 na: PPro,PII,PIII,P4,Celeron (i AMD Duron,Athlon ale na to odrebna arch)
athlon na: AMD Duron, AMD Athlon

Pozytek z odrebnej architektury na AMD moze byc duzy, bo procesory te
wewnetrznie maja bardzo niewiele wspolnego z Intelem, dalej bardziej
przypominaja AXP czy PowerPC (kiedys obilo mi sie o uszy porownanie
Athlona i PPC i wyszlo ze rdzen jest wspolny i pochodzi od Motoroli).

Wykonujac pakiety i686 Athlon pracuje w trybie zgodnosci, co wiadomo
ze jest wolniejsze od natywnego kodu optymalizowanego wlasnie pod niego.

Swoja droga, na stronach AMD chyba jest jakis program dla tych ktorzy chca
rozwijac soft specjalnie dla Athlona/Durona - moze tam uderzyc z PLD?

> [CIACH]
> Te płyty mają już sloty na DIMM-y :-P Jedne są tzw. przejściowe (mają
> sloty SIMM i DIMM) a trochę "nowsze" (np. pod K6) mają już tylko i
> wyłącznie pod DIMM-y. Chyba nie powiesz mi, że DIMM-a ciężko upolować ?
> :-P
Dimma latwo... tyle ze zaczynamy krecic sie w okolichach cenowych
Durona plus najtanszej plyty Socket-A, ktore sa duuzo wydajniejsze
od najlepszej plyty Socket7 z K6...

M.

PS. I zeby wszystkich uspokoic - dyskutujemy o PLD-1.1 a nie
o prawie juz gotowym 1.0.

-| == PLUG - Sad Kolezenski  -         http://www.linux.org.pl/ == |-